donderdag 1 juli 2010

DE BOOT GEMIST

Bremen is groter dan je denk want ik mis Kapthijn en Mitss net als ik aankom in het hostel, als ik later aanschuif bij de lunch zijn ze ook net weer weg, tijdens hun souncheck zit ik in een voorbesprekening van het panel dat even later plaatsvindt en tijdens hun show zit ik in dat zelfde panel. Het twee uur durende panel ging over de toekomst van de muziekindustrie in het Duits. Mijn Duits is nog ergen dan mijn Engels en met de muziekindustrie heb ik niet zo veel op. Ben toch meer het Do it Yourself type. Dat een deel van de heren in het panel mogelijk in de toekomst werkeloos wordt door verdergaande digitalisering zal me eigenlijk bratwurst zijn. Voor het maken en reproduceren van eigen muziek is de toekomst rooskleurig en dit is vooral goed voor jonge beginnende muzikanten.......toch? Afijn we hebben het Stage Europe Network, waar ook de optredens tijdens de Breminale onderdeel van uitmaken, weer even onder de aandacht kunnen brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten