zaterdag 4 september 2010

FUCK

Het slapen tijdens zo'n week schiet er altijd een beetje bij in dus veruilde ik mijn bedje in het hostel af en toe voor mijn eigen bed in Delft. Dit had echter ook niet altijd het gewenste effect, zo werd ik vrijdagnacht of eigenlijk meer zaterdagochtend heel vroeg wakker gebeld.

Na het opruimen en inpakken van alle apparatuur in de Koornbeurs ging ik op zoek naar het dichtsbijzijnde bed, terwijl een groot aantal deelenemers het Delftse uitgaansleven exploreerden. Dit neemt op zich niet heel veel tijd in beslag, dus rond vier uur in de ochtend waren ze terug in het hostel in Rotterdam. Tot grote schrik van de IJslandse begeleider bleek de kamer, de Dutch Delight in delfts blauwe sfeer (voel ik me toch nog een beetje thuis in den vreemde), die we delen bezocht te zijn door een inbreker. Terwijl het slechte geluid van de Koornbeurs nog nagalmde in mijn hoofd, mengde zich dit met het al even beroerde geluid van mijn nokia. Een verhaal over inbraak en politie.....viel pas na een paar minuten op zijn plaats. Aangezien het najagen van dieven in Rotterdam onbegonnen werk is, trachte ik de slaap maar weer te hervatten. De volgende ochtend bleek dat de inbreker een sleutel had en onze kamer ontdaan had van een laptop, paspoort, kleren en gadgets van de IJslandse begeleider. Mijn bagage bestond uit Popunie goodie bags en ondanks dat de inbreker ze allemaal had doorgespit (zo'n 15 stuks) ontbrak er niets, het was dus zeker geen muzikant... Er bleek verder in het hostel niets te missen, dus vermoedelijk was de inbreker een gedupeerde van de Icesave-affaire of was zijn vlucht naar Ibiza geanuleerd door een actieve vulkaan, die compensatie zocht..... Gelukkig bleek bij de aangifte dat het politieraport plus een identificatiebewijs voldoende waren om het land te kunnen verlaten, want negen dagen zo'n project draaien is genoeg..... Hoe dan ook fuck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten