dinsdag 30 augustus 2011

FEEDBACK

Terwijl de laatste gemixte band de studio in gaat, liggen de anderen nog lekker op één oor. Er staat Feedback op het middagmenu. Een aantal van de jonge muzikanten vraagt zich af waarom een muziekwinkel zich feedback noemt, aangezien dit iets is wat je als muzikant probeert te voorkomen. Bij aankomst is het alsof je kinderen los laat in een snoepwinkel…en is de naam direct geen issue meer. Te veel snoep is niet goed voor je tanden en te veel feedback zeker niet voor je oren. We hadden dan ook een instore workshop gehoorbescherming georganiseerd. Hoewel deze iets te lang was voor de spanningsboog van de toehoorders, aan het eind van een uitwisselingsproject, was het toch weer even schokkend als anders. Nadat de workshop host vroeg of iedereen het geluid had gehoord, vroeg ik me af welk geluid en daarmee concluderend dat de toon van 17Khz aan mijn gehoor is onttrokken. Vorig jaar moest ik een bril, binnenkort een gehoorapparaat gevolg door een kunstgebit….ik ben aan het aftakelen. De zanger van Fexet, die ongeveer half mijn leeftijd is, hoorde de toon ook niet, bij navraag bleek hij een bril te overwegen……dan doe ik het toch nog niet zo slecht hou ik mezelf maar voor. Jarenlang drummen en dan ook nog als geluidsman werken, kan natuurlijk ook niet zonder gevolgen blijven. Maar ik ben overtuigd en ga me op maat gemaakte oordopjes laten aanmeten…als het nog niet te laat is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten