zaterdag 25 augustus 2012

WE'RE JAMMING

Vrijdagmiddag bereikten naar veel zuchten en steunen alle muzikanten met hun instrument de oefenruimte SPOD in Delft. Dit zijn van die momenten dat bands hopen dat ze snel beroemd zijn en ze anderen hebben om met hun spullen te slepen en dat er taxi’s voorrijden om ze 100 meter te verplaatsen.  Het kan ook een moment zijn om te overwegen toch maar eens een ander (kleiner/ lichter) instrument te gaan bespelen. SPOD bood de mogelijkheid voor de bands om hun eigen repertoire nog even op scherp te zetten of iets aan te gaan met de andere aanwezige muzikanten. Ik had de eer even mee te tikken met een paar nummer van Démira Jansen en mijn collega om wat achtergrond vocalen te verzorgen.  Nou zullen veel mensen hierbij de schouders ophalen en denken nou en…tot Demira over een aantal jaren is doorgebroken met haar muziek en mensen waanzinnige prijzen betalen voor een optreden en hiervoor uren in de rij staan…..misschien.  Zo zat ik twee jaar geleden samen mat Bazz en met Of Monsters and Men in een mooie oude Amerikaanse Schoolbus voor dit clipje, was ik erbij toen Fexet  NOFX ontmoete op Schiphol en vervolgens in hun voorprogramma belande, heb ik de Death Letters hun allereerste buitenlandse optreden mogen aanbieden, was ik bij de eerste clip opnames van WOOT en Hunting the Robot  etc. Pas veel later krijgen dit soort momenten voor een groter publiek betekenis en levert het mij mooie anekdotes voor aan de borreltafel…  Vandaag op het SEN podium van Westerpop bands die je nu nog niets zeggen, maar wie weet zeg je over een aantal jaar ik heb ze nog gezien op die mooie of (hopelijk niet) regenachtige zaterdagmiddag in Delft; Casual Friday, Démira Jansen, Skhizein, Bubble Chamber, Kreatones, Who Killed Frank? en RetRoBot. Je weet het maar nooit….vervelend he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten