zaterdag 28 augustus 2010

GASTVRIJ ROTTERDAM

Alle bands stonden om 9.00 paraat zoals afgesproken, maar ja je weet……..dus mijn dag kon niet meer stuk dacht ik. Aangezien er toch het nodige aan gitaren, synthesizers e.d. mee moest richting het station, bedacht ik me dat een tram toch wel zo aardig zou zijn i.p.v. een stevige wandeling van hostel ROOM richting CS. Als schaapsherder stapte ik als eerste in de tram om even de tickets te regelen. De trambestuurder vond dit blijkbaar meer dan genoeg en sloot prompt achter mij de deuren en trapte op het gaspedaal. Al vloekend en tierend begaf ik mij naar de RET man, die mij doodleuk vroeg of ik een ticket wilde. Ik zei dat ik er graag 30 had gewild, maar nu zou volstaan met een gratis ritje tot de volgende halte. De rest had inmiddels toch gekozen voor een voettocht richting station en ik voegde me weer bij ze. Bij het naderen van de volgende tramhalte en het naderen van een nieuwe tram, deden we toch nog een hernieuwde poging…….deze tram nam zelfs niet de moeite om te stoppen. We wisten natuurlijk al dat Rotterdam het niet zo heeft met popmuziek en de ene naar de andere zaal gesloten wordt, maar dat de tram je laat staan zodra je met een gitaarkoffer rondloopt, gaat toch wel wat ver. Lopend bereikte we het NS station richten popstad Delft…….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten