zondag 29 augustus 2010

YOUTH IN ACTION

Alle deelnemers aan dit Stage Europe Network project waren vanochtend om 9 uur wakker en paraat om te vertrekken. Ik had bij mijn tijdsplanning eigenlijk niet gerekend op deze stiptheid en daarom wat extra reistijd ingepland, zo had ik 1 uur uitgetrokken om van hostel ROOM naar het Grotekerkplein te wandelen. Voor wie beide locaties kent, weet dat zelf een rollatorbehoeftige zonder rollator dit in minder dan helft van de tijd kan. Na het trotseren van een fikse regenbui kon ik ze nu in ieder geval blij maken met de mededeling dat ze vanaf nu pas om 9.30 uur paraat hoefden te staan…….zul je zien dat ze dit dan niet lukt. Afijn, de ochtend stond in het teken van het thema van deze uitwisseling ‘To Be Young in Europe’. Voorafgaand hieraan gaf ik een korte introductie op het programma jeugd van de Europese Unie, dat dit project mede mogelijk heeft gemaakt, maar jongeren ook zelf nog allerlei mogelijkheden biedt als European Vollunteer Service (EVS) en Youth Initiatives. Mij verhaaltje leek toch een beetje het soort van het ene oor in en het andere weer uit. Gelukkig had ik van het NJi, de uitvoerder van het programma Youth in Action in Nederland promotionele T-shirts gekregen. Deze T-shirts bleken zo overweldigend lelijk dat ze de deelnemende jongeren nog lang bij zullen blijven. Vanzelfsprekend zijn ze direct gedegradeerd tot slaapshirts en kunnen ze mogelijk de dromen van de jeugdigen richting een mooi Europa sturen. Ronduit een briljante vondst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten