zaterdag 28 augustus 2010

WESTERPOP

Naast het grote podium van Westerpop leek het kleine podium van het Stage Europe Network wel erg klein, staand op het podium bleek het niet alleen een kwestie van verhoudingen; het was gewoon een heel erg klein podium. Verassend genoeg bleek dit kleine podium juist te zorgen voor een intieme sfeer waardoor de jonge bands groots over kwamen. Aangezien mij geen onpartijdigheid verweten kan worden, kan ik met een gerust hart zeggen dat de bands op het Stage Europe Network podium allemaal een fantastische show hebben gegeven. Het Franse Alienation veraste me met een zeer dynamieke en goede liveset, Mitss en Kapthijn deden het als altijd goed en deze rauwdouwers weten in hun nummers altijd een gevoelige ‘snaar’ te raken en na het nummer Kapsalon begreep ik waarom de heren mijn omvang ruim overtreffen.Het IJslandse Of Monsters & Men bracht prachtige liedjes met een even prachtige IJslands-Engelse tongval. De heren van Fucking in Champaign kwamen net op tijd het station van Delft binnen rollen om een energieke up-tempo show neer te zetten waar de eerste dronkelap in het publiek volledig van uit zijn bol ging. De Haagse indierockers van Woot namen de honneurs waar voor het Noorse World Service, die zich zelf op dat moment onder het publiek aan het promoten was door post-it's met hun website op ruggen achter te laten. Woot was duidelijk lekker op dreef en was na afloop in no time door hun cd’s heen. De Poolse band Shiny Beats (niet te verwarren met Beasts) sloot af met een opzwepende en goed dansbare set. Ik denk dat het de band niet heeft geschaad dat ze de drummer hebben vervangen voor een drumcomputer. Tijdens hun set kwam de regen met bakken uit de lucht en ik vroeg me af of het iets met de band te maken had? Mocht dit morgen weer gebeuren op het Stadspodium Rotterdam, dan stuur ik ze ondanks hun geweldige set toch terug naar Polen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten