zondag 7 oktober 2012

LAATSTE DAG ALWEER

Alweer de laatste dag voordat we vertrekken. De laatste twee gemixte bands gaan de studio in, de laatste Noorse inkopen worden gedaan en er wordt voor de laatste keer deze week opgetreden. Maar voor het zover is bezoeken we opnieuw het Streets of Fire festival en belanden we in een breakdance battle, waar tijdens de finale Afrika Bambaataa een dj-set verzorgt. De pionier van de hiphop is er niet jonger op geworden en zijn show niet dynamischer, ik overweeg dan ook hem maar direct te boeken voor  RolatorRock. Dezelfde avond zou hij nog een live set doen, ik kijk er naar uit. In de tussentijd spelen alle bands een set van 20 minuten in G60. Bij gebrek aan, beland ik achter de lichttafel en de laatste keer dat ik hier achter stond was deze nog niet digitaal…..dus het is even zoeken naar de juiste lichtknop. Het geheel mond uit in een leuk afscheidsconcert met veel bedankjes en tot ziensjes.  Na afloop dan nog even met z’n allen naar de show van Afrika Bambaataa, die helaas weer een dj-set ten gehore brengt, die zeker charme heeft door zijn van soul en funk doorspekte hiphop, maar niet is wat ik en anderen hadden verwacht. De zaal loopt langzaam leeg en wij keren terug naar de lobby van het hotel, zwaaien de Fransen uit om 3 uur ’s nachts en gaan al dan niet richting ons bed.
 
Voor de liefhebber en de niet kenner hier Leftfield; Africa Bambaataa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten