zaterdag 6 oktober 2012

MIXED

 
Een deel van de gemixte bands is vandaag de studio in geweest om hun song op te nemen. Morgen volgen er nog twee. Allen hebben ze een fotoshoot gehad met de gemixte band. Overdag hebben we met de zes organisaties het wel en wee besproken van het Stage Europe Network en naar de toekomst geblikt. Close Up heeft nog de laatste hand gelegd aan de clip opnames en de dag werd afgesloten met een bezoek aan het Streets of Fire festival. Onze gastheer had ons hier om 20.00 uur al naar toe gelokt terwijl de Noorse helden van Karpe Diem pas om 21.30 uur bleken te beginnen. Als ik ergens op moet wachten, dan moet het uiteindelijk wel het wachten waard zijn. Het toestromende publiek deed mij vermoeden dat dit wel eens niet het geval zou kunnen zijn. Na de eerste paar noten wist ik al dat deze mainstream hiphop achtige pop niet aan mij besteed was. Toen de bassen ook nog loeihard door mijn lichaam bonkten en mijn neusvleugels spontaan deden trilden, hield ik het snel voor gezien. Want je oren laten verpesten  is één ding, maar dan ook nog door slechte muziek is toch wel het laatste wat je wilt. Volgens de theorie van de Rockacademie, zo mocht ik vernemen, is alles underground waar een klein publiek voor is. Aangezien niemand in Nederland deze Noorse hippoppers  kent, zou het daarmee voor ons underground muziek zijn. Ik vond het een onwaarschijnlijke theorie, maar het idee sprak me wel aan…. Ik moest helaas nog wat blijven rondhangen, aangezien iedereen onder de 18 onder begeleiding van een nuchtere volwassen moest zijn. Bij de ingang hadden ze me nog even nadrukkelijke gewezen op dit laatste detail. Om 23.00 uur heb ik de laatst overgebleven Nederlander op dit feest, die ook nog eens minderjarige was toch maar richting uitgang begeleid....want het moet natuurlijk ook nog een beetje leuk blijven voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten