vrijdag 5 oktober 2012

STREETS OF FIRE

Het leek gisteren zo’n rustige dag te worden, maar voor ik het ontbijt bereikt had in een nabijgelegen gebouw, ging het brandalarm al af van het oefenruimte complex, en vond ik Close Up buiten op straat wachtend. Terwijl de gemixte bands verder aan hun bio en song sleutelde had Close Up een deel van de dag gereserveerd voor de opnames van hun clip en dat begon dus al vroeg in de ochtend met het slepen van apparatuur uit de oefenruimtes, althans zodra het  sein veilig werd gegeven.  De band begaf zich vervolgens met alle apparatuur richting het dak van een nabijgelegen pand, waar de grootse spanning de dreigende wolken opleverde. In de avond belanden we bij een open mic van het Streets of Fire festival, waar ons programma een beetje kunstmatig  mee verbonden lijkt te (moeten) zijn. Het betreft een festival rond Urban Culture met hiphop, breakdance en graffiti….. op zich had ik dan nog wel wat beter aansluitende acts kunnen overvliegen.  De opruiende naam van het festival, strookt overigens in het geheel niet met het lieftallige publiek wat aanwezig is in het rook- en alcoholvrije zaaltje. Misschien moet je in een dorpse setting als Drammen ook geen festival rond Urban Culture willen organiseren? Na de open mic stroomt het zaaltje leeg en brengen de gemixte bands hun nieuwe song ten gehore. Ook dit keer zijn een deel van de songs echt spannender dan het materiaal van een aantal oorspronkelijke bands. Het is laat als we het zaaltje verlaten en teruggekomen in het hotel.  Gelukkig zijn er twee heren van Close Up die nog net voor het slapen gaan weten te melden dat ze hun jas kwijt zijn en dus een identiteitskaart….anders was het toch nog een hele rustige dag geworden.


Vroeg in de ochtend blijken de jassen getraceerd en begeef ik mij naar het ontbijt. Ik heb net een hap van mijn muesli genomen als het brandalarm af gaat en ik binnen no time weer op straat sta. Zouden die brandoefeningen soms een onderdeel van het Streets of Fire festival zijn……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten