vrijdag 29 juni 2012

GDANSK

Vliegveld Eindhoven was kleiner dan ik verwachte, maar het inchecken van de bagage bij Wizzair verliep wel ongeveer zoals ik voorzien had. Volgens de dame achter de incheckbalie betrof het toch overduidelijk instrumenten en waarom stond dit dan niet op het ticket…..nou, omdat ik voor dit soort gevallen altijd vooraf even bel met uw vluchtmaatschappij om te vragen hoe het ik het moet aanmelden. Na enkele telefoontjes heen en weer mochten de instrumenten toch mee als niet instrumenten, zoals door Wizzair zelf geadviseerd was….of ik het volgende keer wel als instrument wilde aanmelden adviseerde ze me nog….. een paar uur later zitten twee bandleden van Twice the Same voor het eerst van hun leven in een vliegtuig en anderhalf uur later is dit al weer voorbij en staan we op Poolse bodem, maar dit is voor de band als geheel voor het eerst. We worden opgepikt en belanden in de kelder van Cafe Szafa waar de Poolse band C4030 klaarstaat om ons te verwelkomen met een optreden. C4030 was vorig jaar nog in Nederland als Stage Europe Network deelnemer en speelde o.a. op Westerpop. Even later gaat de wedstrijd Duitsland-ItaliĆ« van start, maar wij laten ons leiden door onze maag en belanden in een andere kelder. Snel nog even langs het hostel, wat geen kelder bleek te zijn, en net op tijd weer terug in de eerste kelder voor hun eigen optreden. Het optreden was een onderonsje met de Noorse band Third Season en de Poolse bands C4030 en Bubble Chambers, maar uitermate gezellig en Twice the Same maakte een goede indruk en gaf een leuke show. Het wat emopop achtige Third Season vormde met hun net iets te dik aangezette emoties een aardig contrast met enkele beschonken Polen die het geheel, net als ik, toch niet echt serieus konden nemen. Het Poolse Bubble Chambers sloot af met een aardig soort live dubstep, dat in augustus ook op Westerpop in Delft te zien en te horen zal zijn. Helaas geen foto’s van het evenement, want een eigenschap van veel kelders is dat het er veel te donker is.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten