donderdag 21 juni 2012

OPTREDEN

De Kreatones spelen als zesde band, tussen twee herrie bandjes in, waaronder Skhizein die ook Westerpop gaat aandoen. De indiepop van de Kreatones is een welkome afwisseling tussen het gitaargeweld. Het eerste nummer wordt nog een beetje beïnvloed door de zenuwen, want het plein voor het podium staat echt wel heel vol. Bij het vorderen van de set komen ze er steeds beter in, totdat ze een geheel zijn met hun muziek. In dat proces, dat zich toch niet laat typeren als erg agressief, wordt er toch spontaan een stukje tand verloren. Ondanks de schrik van deze gebeurtenis wordt er stevig doorgespeelt. Het laatste nummer van de set vormt een mooie kroon op het geheel. Het eerste optreden van de Kreatones buiten Nederland is een succes, je zou kunnen zeggen dat ze hun melktanden zijn verloren….

In de tussentijd spreekt iemand van Skhizein me aan, waarop ik in het Engels antwoord dat ik geen Frans spreek en hij verbouwereerd zegt dat hij toch Engels tegen mij praat….. uh tja. Wanneer de zangeres van Skhizein later van het podium schreeuwt F*ck you whole vraag ik me af of ze nu bedoelt F*ck you all? Dat wordt nog interessant tijdens Stage Europe Network in Nederland…

Niet alleen ik heb een bonkende kop, maar ook de Kreatones hebben het wel gezien dus we verlaten lopend de binnenstad op zoek naar het hostel. Ik vermoed overigens dat als we midden in de nacht bij dit hostel verschijnen, ze ons gewoonweg weigeren.

1 opmerking: